Adopt a Model

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

S.S.S.

Falcon 4.0 BMS 4 S.S.S – Sıkça Sorulan Sorular

  • Kurulum
  • 64bit
  • Windows7 registry / kayıt defteri anahtarı
  • Ekran çözünürlüğü ve -window pencere modu
  • Kule ile telsiz teması
  • Barometrik irtifa bilgisi alma / 2. Kule menü sayfası
  • Uçağa yerde yön verme
  • MFD sayfası ayarları
  • Chaff Flare ayarları
  • TE/Campaign/DF çıkışında siyah ekran ile BMS takılıyor / donuyor
  • Uçak gemisinden nasıl kalkılır
  • ACMI çekimi
  • Resim ve video çekimi sırasında ekrandaki tüm dış yazı ve uyarı mesajlarının gizlenmesi
  • Serbest kamera
  • Bağlı oyuncuların listesi
  • Çeşitli kurulum sorunları
  • Çokluoyuncu bağlantısı için bms ve yeni ivc server port numaraları
  • (yeni) Uçuştan çıkışta bekleme ekranında BMS takılıyorsa

Kurulum:

BMS 4’ü kurmak için Falcon 4.0 cd’sindeki Falcon4.exe dosyasına ihtiyacınız var.

  • Falcon 4.0’ün bilgisayara kurulu olmasına gerek YOK. Kurulum sırasında Falcon4.exe’nin bulunduğu yeri göstermeniz yeterli.
  • Allied Force ile çalışmaz, illa Falcon 4.0 gerekli
  • BMS 4 kurulumu diğer Falcon kurulumlarını (Allied Force, Open Falcon, FreeFalcon) bozmaz, veya onlardan etkilenmez – başlı başına apayrı bir kurulumdur.

//

64bit ?

BMS 4 32bit’lik bir programdır. Masaüstü kısayolunu çalıştırdığınızda gelen pencerenin sağ üst köşesindeki Platform > 32bit ibaresi bunu ifade eder.

İşletim sisteminizin veya işlemcinizin 64bit olmasının bir faydası veya sakıncası yok. Zaten şu anda 64bitlik BMS 4 sürümü mevcut değil.

//

Registry / Kayıt Defterinde BMS Anahtarı:

64bit Windows 7 için: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Benchmark Sims\Falcon BMS 4.32

//

Ekran Çözünürlüğü:

Ana ekran (GUI) çözünürlüğü 1024×768’e sabittir değişmez. Setup > Graphics’den yapılan çözünürlük ayarı sadece kokpit / 3b dünyada geçerlidir.

  • Eğer GUI’nin tam ekrana çekiştirilmesini istemiyorsanız o zaman geniş ekran lcd monitörünüzün ayarlarından Aspect seçeneğini etkinleştirin VEYA
  • Falcon’u komple (GUI + 3b) pencere modunda çalıştırmak için Falcon BMS 4.32 masaüstü kısayoluna sağ tıklayıp özelliklere gidin, Hedef: alanındaki yola şu komutu ekleyin: -window
    • ÖRNEK: “X:\Falcon BMS 4.32\Launcher.exe” -ef -window -nomovie
    • Ancak bu yöntemi uyguladığınız anda windows pencerelerine ait çerçeve, başlık ve düğmeler yüzünden ekran kaybı olacaktır, bunu önlemenin yolu:
    • X:\Falcon BMS 4.32\Bin\x86\Display Extraction.exe dosyasını çalıştırın
    • MAIN‘i seçin
    • Window bölümündeki BORDERS kutusunun işaretini kaldırın, Save & Close ile çıkın.

//

Kule İle Temas:

Eğer uçuş başlangıcında, sırasında veya sonunda T kule menüsünü açıp komut vermenize rağmen telsizden hiçbir şekilde yanıt gelmiyor, temas kurulamıyorsa, telsizlerinizden birisini kule frekansına bağlamanız gerekli.

Uçuşa geçmeden rotanızın ilk ayağına (steerpoint – stpt / waypoint – wpt) yani kalkacağınız üsse ait kule frekansını bulmak ve telsizlerinizden birisine atamak için yapmanız gerekenler:

  1. Görev (TE veya Campaign) harita ekranının sağ köşesindeki en alttan 2. Data Transfer Cartridge (DTC) isimli düğmeye basın
  2. Açılan DTC penceresinden COMMS sekmesine gidin
  3. Band’ı UHF, Preset #’i 16-20 arasından herhangi birine ayarlayıp DEFAULT (kokpit olduğunuzda UHF otomatik olarak burada seçtiğiniz preset/frekansa ayarlı gelsin diye) düğmesini işaretleyin
  4. Set Tower düğmesine basın, frekans ve istasyon adının güncellendiğini görün
  5. SAVE ile DTC’yi kaydedin:

Uçuş sırasında acil iniş için yedek meydana VEYA başka bir nedenden ötürü kalktığınız meydan dışında bir meydana yaklaşma ve iniş için kule frekansını kokpitten alabilme imkanınız yok. Onun yerine 2. monitör, akıllı telefon veya yazıcınızı kullanmanız gerekli:

  • Masaüstü Falcon BMS 4.32 kısayolunu çalıştırın
  • Açılan pencereden Documentation and Manuals‘a basın
  • Açılan klasörden Airport Approach & Navigation Charts‘a gidin. Falcon’un Kore haritasında ihtiyacınız olan Kuzey ve Güney Kore’deki bütün hava üsleri ve yedek meydanlara ait gerekli bilgileri burada mevcut
  • Ya diğer mönitöre bunları açın
  • Ya yazıcıdan çıktılarını alın
  • Ya pdf / resim dosyalarını akıllı telefonunuza yükleyin
  • Veya internet erişimi olan bir başka cihazdan linkteki etkileşimli Kore haritasına gidin, istediğiniz istasyonun bilgilerine anında ulaşın: http://www.combatsimchecklist.net/MAPKOREA/

//

Barometrik İrtifa Bilgilerini Almak / 2. T – Tower / Kule Menü Sayfası:

Eğer T kule menüsünün 2. sayfasına erişemiyorsanız o zaman çok büyük bir ihtimal ile joystick / hotas profilinize ait eski bir key dosyası kullanıyorsunuzdur.

Yenilenmiş .key dosyalarına X:\Falcon BMS 4.32\User\Joystick klasörü altındaki çeşitli marka ve modellere ait joystick / hotas profillerinden erişebilirsiniz.

//

Yerdeyken Uçağı Döndürme:

Ramp’e yolladınız, uçağı çalıştırdınız rule yaparken VEYA inişin ardından pisti terk etmek için uçağın Nose Wheel Steering (NWS) sistemini devreye sokamıyorsanız eğer:

  • (sağ) SHIFT ile beraber (sağ shift’in hemen solundaki) NOKTA tuşuna basın. Yerdeyken NWS’yi devreye sokar – HUD’un sağ tarafında yeşil NWS ışığı yanar, havadayken işlevleri farklıdır.
  • Kullandığınız .key dosyasına göre veya hotas / joystick profilinize göre farklılık gösterebilir, aradığınız komutun tam ismi: HOTAS-NWS A/R DISC MSL STEP

Artık rudder / dümen pedallarınız ile veya joystick ile yerdeyken uçağınızın burnunu istediğiniz yöne çevirebilirsiniz. Yalnız 60knot üzerinde NWS kullanmayın, 25knot üzerinde ise çok hafif kumanda verin yoksa uçağı devirebilirsiniz! 60knot altında hızınızı görmek için:

  • ICP 0 (sıfır) – 6 ile INS ded sayfasına gidip, sağ altta G/S (ground speed)’i kts cinsinden görebilirsiniz.

//

Boş MFD’ler:

  1. TE veya Campaign haritasından DTC’yi açın
  2. MODES sekmesine gidin
  3. RESET düğmesine basın, SAVE ile kaydedin. Tüm master mode ve override modelara ait varsayılan MFD seçenekleri kokpite girdiğinizde yüklenmiş olur.
  4. Bunlar başlangıç olması için varsayılan ayarlardır, artık istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

//

Chaff Flare Atma:

Kurulumdan sonra MFD’ler gibi Chaff ve Flare presetleri boş gelir. Varsayılanları yüklemek için:

  1. TE veya Campaign haritasından DTC’yi açın
  2. EWS sekmesine gidin
  3. RESET düğmesine basın, SAVE ile kaydedin.
  4. Bunlar başlangıç olması için varsayılan ayarlardır, artık istediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

Yüklenen 6 adet Chaff Flare presetinin içerikleri:

  • 1 ve 3 nolu presetler radar güdümlü tehditlere karşı Chaff ağırlıklıdır, sırasıyla hava hava ve alçak irtifa / pop up için
  • 2 ve 4 nolu presetler ısı güdümlü tehditlere karşı Flare ağırlıklıdır, sırasıyla hava hava ve alçak irtifa / pop up için
  • 5 nolu preset / SLAP Switch tek 1 tane Flare bırakır
  • 6 nolu preset tek 1 tane Chaff bırakır

//

Uçuş Çıkışında Takılma / Siyah Ekran

Birden fazla nedeni ve değişik çözümleri olan bir sorun:

  • Uçuş sırasında ACMI kaydı aldınız mı?
  1. EVET
    • O zaman ACMI kaydının uzunluğuna (süresine) ve Setup daki ACMI dosyası boyut ayarına bağlı olarak kaydın düzenlenip dosya olarak yazılması dakikalar sürebilir. Bu sırada bilgisayar takılmış gibi davranacaktır ama aslında dosyayı hazırlıyordur.
    • 5 dakika gibi bir süre izin verin, eğer halen siyah ekran ise CTRL ALT DEL ile Falcon’u sonlandırın.
    • Falcon kurulumunuzdaki \User\Acmi klasörüne gidin. Normalde düzgün yaratılmış ACMI dosyaları .vhs uzantılıdır. Eğer burada .flt uzantılı bir dosya varsa ne yazık ki ACMI kaydı tamamen yaratılmadan işlemi sonlandırmışsınız, kurtarmanın imkanı yok, .flt uzantılı dosyayı silin çünkü epey yer kaplar.
  2. HAYIR
    • \User\Logs klasörüne gidin, buradaki dosyaların boyutunu kontrol edin,
    • GBlarca dosya birikmiş ise hepsini silin!
    • Bu dosyaların her uçuş sonrası bir daha oluşturulmasını engellemek için ise \User\Config\falcon bms.cfg dosyasını notepad veya benzeri bir program ile açın,
    • Dosyanın en tepesine şu komutları ekleyin:
    • set g_bMessageStatistics 0
      set g_bEnableRakNetPacketLogger 0
    • Dosyayı kaydedin. Bu eklediğimiz komutlar gelişmiş hata raporlaması işlevlerini kapatır. Beta Test aşamasında kullanılmaktaydı, mevcut sürüm açısından gerekli değil o yüzden kapatmanızın bir sakıncası yok.
  • Ekran kartınız Nvidia ise sürücünüzün 267xx sürümü veya düşüğü olması gerekmekte – daha üzeri sürücüler, WHQL bile olsalar, BMS ile uyumsuzlar! Ekran kartı çipine ve işletim sisteminize uygun sürücüyü bulmak için Nvidia sürücü arşivi: http://www.nvidia.com/download/find.aspx
  • Ekran kartı kontrol panelindeki Anisotropic Filtering VE Anti Aliasing ayarlarınızın APPLICATION CONTROLLED olarak ayarlanmış olmaları gerekli. Bu 2 ayarı BMS’nin Setup > Graphics > Advanced bölümünden istediğiniz gibi yapabilirsiniz.

//

Uçak Gemisinden Kalkış İçin Katapulta Bağlanma (naval ops)

  • Katapulta bağlantı otomatik olarak gerçekleşiyor. Bunun için (lider sol, numara sağ) katapult bölgesine doğru yavaşca taxi yapın, bir yerden sonra uçağınızın burnunun yavaşca alçaldığını farkedeceksiniz ve ardından ekranınızın sol üst köşesinde kırmızı renkli CATAPULT READY yazısının belirdiğini göreceksiniz.
  • Bunun ardından motorlarınıza tam güç verin, flap ayarlarınızı, devir ve nozzle saatlerini kontrol edin.
  • Kalkışa hazırsanız (varsayılan keystrokes.key için) SHIFT ve K tuş kombinasyonuna bastığınız anda katapult yardımıyla uçağınız güverteden fırlatılır.
  • Eğer özel bir key dosyası kullanıyorsanız o zaman katapult’tan fırlatmaya atamanız gereken ilgili callback:
    AFTriggerCatapult -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 “Sim-Trigger Catapult”
    Bu callback’i setup > controllers ekranından yüklediğiniz özel .key dosyanızın en tepesine ekledikten sonra yine setup > controllers ekranına gidip istediğiniz bir tuşu atamayı unutmayın, çünkü yukarıdaki halini atamasız olarak verdim özellikle!
  • Uçağınız güvertenin sonuna doğru yaklaşırken lövyeyi sağlam bir biçimde kendinize çekmeyi unutmayın, yoksa uçağınız ağırlığına bağlı olarak havalandığı anda çökebilir ve suya düşebilirsiniz.

//

ACMI Kaydıyla İlgili Bilgiler

  • Eğer ACMI kayıt tuşuna basmanıza rağmen eskiden olduğu gibi ekranın en tepesinde kırmızı ACMI RECORDING mesajını ve sayacını niye göremediğiniz merak ediyorsanız bunun çözümü x:\….bmskurulumunuz\user\config\falcon bms.cfg dosyasındaki şu ayarın açık olması yüzünden:
    set g_bACMIRecordMsgOff 1
  • 1 sayısını 0 (sıfır) yapar ve .cfg dosyasını kaydederseniz, tekrardan ACMI kayıt mesajını uçuş sırasında ekranınızın en üstünde görebilirsiniz.
  • Setup > Simulation altındaki varsayılan ACMI dosya kayıt boyutu (ACMI File Size) çok düşük olduğundan (5mb) kısa bir angajman bile birden fazla acmi dosyası üretiyor ki, beni rahatsız eden bir durum.
  • Bu yüzden 5mb yerine 15mb’a ayarlıyorum ben. Ne kadar yükseltirseniz kalabalık uçuşlarda o kadar az sayıda acmi dosyası yaratılır.
  • Bu ayar dosya boyutu ayarı, süre ayarı değil!
  • Dosya boyutu uçuştaki araçların sayısıyla orantılı. Doğal olarak 1 e 1 bir dogfight maçının 1 dakikalık acmi kaydı ile sıradan bir campaign uçuşunun aynı uzunluktaki acmi kaydı arasında dosya boyutu farkı olacaktır.
  • Bunun tek dezavantajı ise uçuştan çıkış sırasındaki bekleme ekranında geçireceğiniz sürenin artması ve ayrıca herhangi bir nedenle bu ekranda yaşacağınız bir çakılma takılma donma sorunu nedeniyle koskocaman tek bir acmi kayıt dosyasını kaybetme riski.
  • 4.32 sürümünde gece gündüz ve hava durumunu iptal etmek mümkün değil ne yazıkki. ACMI’nin saati uçuşunkiyle aynı ve hava durumu uçuşun .twx dosyasındaki belirlenmiş olan. Bu sebepler özellikle gece veya kötü hava şartlarında alınan ACMI kayıtlarını neredeyse kullanışsız kılmakta.
  • Ancak yeni çıkacak yamada bu sorun çözülmüş durumda, ACMI’yi izlerken rahatlık açısından hava durumu ve gece gündüz koşullarını istediğimiz gibi değiştirebileceğiz.

//

Resim ve Video Alırken Ekrandaki Mesajların Geçici Olarak Devre Dışı Bırakılması

Resim ve video çekimi sırasında ekrandaki yabancı tüm uyarı ve yazıları (aviyonik ve ilgili semboloji dışındakiler doğal olarak) kapatmak için 2 seçenek var.

  • İlki sadece resim alma tuşu olan Print Screen’e basıldığında kendiliğinden devreye giren Pretty Screenshot seçeneği.
    falcon bms.cfg dosyasındaki set g_bPrettyScreenShot 0 ayarındaki sıfırı bir yaparsanız, her ekran görüntüsü yakaladığınızda ekranda size görünen ne kadar yabancı yazı vs varsa bile, çekilen resimde otomatik olarak iptal edilirler.
  • İkincisiyse kullandığınız keystroke dosyasına özel bir tuş tanımlayıp buna atama yapmak.
    ilgili callback: PrettyFilm -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 “PrettyFilm”
    Verdiğim callback’te atama mevcut değil, setup > controllers ekranından yüklediğiniz özel .key dosyanızın en tepesine ekledikten sonra yine setup > controllers ekranına gidip istediğiniz bir tuşu atamayı unutmayın.
  • Video/film çekimini başlatmadan önce atadığınız bu tuşa bastığınız anda ekrandaki tüm yabancı yazıların kapandığını görürsünüz. Kokpitte dikkatiniz çekmeyebilir, eğer setup > simulation > Display Infobar açıksa o zaman dış görünümlerde ekranın altında görüntülenen cisme ait bilgilerin yeraldığı bölüm ve ayrıca chat yazıları, acmi mesajı, kamera ismi, bağlı kişilerin listesi gibi tüm harici yazıları kapatabilirsiniz.
  • Çekiminiz bittikten sonra dilerseniz aynı tuşa basarak bunları tekrar görünür hale getirebilirsiniz.

//

Serbest Dışgörüntü Kamerası

Normalde Falcon’daki tüm dışgörünümler bir cisme odaklanan orbit cam veya topgun cam gibi değişik kamera açılarından ibaret.

Eğer video çekimi için bu kameralarla istediğiniz gibi bir kamera açısı yakalayamıyorsanız ya da kafanızda kurduğunuz bir sahneyi rahatca çekmek istiyorsanız o zaman buna uygun Eye Flight isimli serbest, yani kontrolü tamamen sizde olan bir kamera seçeneği daha mevcut, ancak varsayılan olarak kapalı gelmekte. Kamera’yı açmak için yapmanız gerekenler:

  • Masaüstündeki Falcon BMS 4.32 kısayoluna sağ tıklayın > özelliklere gidin
  • Hedef alanı içindeki yolun en sonuna -ef komutunu ekleyin, örnek yol:
    “X:\…\Falcon BMS 4.32\Launcher.exe” -ef -window -nomovie
  • Uçuşa girin
  • Herhangi bir dış görünüme geçin, örneğin sıfır tuşu ile Orbit view’e
  • Eğer özel bir keystroke dosyası kullanmıyorsanız o zaman CTRL Z ardından F tuş kombinasyonlarıyla EyeFlight kamerasına geçebilirsiniz.

Kameranın kullanımı:

  • Öncelikle Setup > Controllers > Advanced penceresinden Enable external mouselook seçeneği işaretli olmalı! Eğer bunu açmassanız kameranızın yönünü kontrol edemezsiniz.
  • Eye Flight’a geçtikten sonra kontroller artık shooter oyunları gibi.
  • Mouse ile kamera açısını kontrol edersiniz.
  • Mouse’un kaydırma tekerleğiyle de kameranın ileri geri hareket hızını kontrol edersiniz.
  • Her 2 kontrolün çok hassas olduğunu hatırlatayım, çok yavaş, adım adım ve hassas kullanmaya dikkat etmek gerekli.
  • Sahneye yakın çekim yapmak üzere L (look closer) düğmesini kullanabilirsiniz. Ne yazıkki zum seviyesi sabit, değiştirmek mümkün değil gibi görünüyor. Belki Setup > Controllers > Advanced penceresindeki Field of Viev veya View Zoom ayarlarını klavye dışında bir donanıma atamak çare olabilir.

Kameranızı istediğiniz yere ve irtafaya yerleştirdiniz, dilediğiniz yöne çevirdiniz ve hızını sabitlediniz, çekim yaptığınız programı (örneğin fraps) çalıştırdınız ve artık hazırsınız, telsizden MOTOR diye bağırdınız… Görelim içinizdeki Federico Falconi‘yi, bahaneniz kalmadı artık!😀

EyeFlight callback’i:
OTWToggleEyeFly -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 “Sim-Eye Flye”
Verdiğim callback’te atama mevcut değil, setup > controllers ekranından yüklediğiniz özel .key dosyanızın en tepesine ekledikten sonra yine setup > controllers ekranına gidip istediğiniz bir tuşu atamayı unutmayın.

//

Sunucuya Bağlı Oyuncuların Listesi ve Durumları

Çoklu oyuncu sırasında chat / lobi penceresinin sol tarafında bağlı tüm oyuncuların bir listesini görebiliyoruz.

Bunun benzeriniyse uçuş sırasında BMS’de görmek mümkün. Bunun için kullandığınız keystroke dosyanıza eklemeniz gereken callback:
OTWToggleOnlinePlayersDisplay -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 “OTWToggleOnlinePlayersDisplay”
Verdiğim callback’te atama mevcut değil, setup > controllers ekranından yüklediğiniz .key dosyanızın en tepesine bu callback’i ekledikten sonra yine setup > controllers ekranına gidip istediğiniz bir tuşu atamayı unutmayın.

Uçuş sırasında atadığınız klavye kombinasyonuna bastığınız anda ekranınızın sol üst köşesinde o sırada size bms üzerinden bağlanabilenlerin listesini görebilirsiniz.

Listedeki isimlerin sonunda ise durumlarına ait bir gösterge mevcuttur:

  • UI: İstemci sunucuya bağlı ancak kokpitte değil, lobide ya da harita ekranında.
  • 3d: Kokpitte.
  • 3d>Dead: Halen 3boyutlu dünyada ancak uçağında değil. Muhtemelen vurulmuş, atlamış, bir şekilde uçağı imha olmuş ancak 3d’yi henüz terketmemiş.

Malesef şimdilik ping, gecikme veya bağlantı kalitesine ait bilgi almak mümkün değil. İleriki güncellemelerde belki böyle bir özellik eklenebilir.

//

Windows ve Çeşitli Güvenlik Ayarlarından Kaynaklı Kurulum Sorunları

Eğer kurulum programı, kurulum sırasında ihtiyacı olan kurulum dosyalarına erişemiyorsa:

  • Kurulum dosyalarının sayısı 18, toplam dosya boyutlarıysa 721.822.522 bayt olmalı.
    Eğer farklılık görüyorsanız, indirme sırasında bir sorun yaşamış olmanız mümkün.
  • Kullanıcı hesabınız Administrator / Yönetici yetkilerine sahip olmalı
  • Windows Vista ve 7’nin denetim masası > Kullanıcı Hesapları bölümündeki Kullanıcı Hesap Denetimi (UAC – User Access Control) uyarıları tamamen iptal edilmeli ya da en aşağıya çekerek kapatılmalı.
    Ayarların etkinleşmesi için windows’un baştan başlatılması gerekmekte!
  • Kullandığınız anti virüs yazılımının BMS setup dosyasını yanlışlıkla virüs olarak tanımlıyor olması mümkündür (false positive), yazılım ayarlarından kurulum dosyasının bulunduğu klasör VE Falcon’u kuracağınız klasör gerçek zamanlı izleme dışında (exclude) bırakılmalı.

//

Bağlantı için gerekli port numaraları

Falcon 4.0 BMS 4.32

İstemci (client): Normal şartlarda istemcilerin port açmasına gerek yok, ancak eğer bağlantıda bir sorun yaşanırsa o zaman sunucunun açması gereken portların aynısını açabilirler.

Sunucu (host): Sunucu olacak makinenin port açması/yönlendirmesi ŞART!

  • 2934 UDP
  • 2935 UDP

IVC (Integrated Voice Comms)

İstemci (client): İstemcilerin port açması/yönlendirme (forward) yapması gerekmiyor.

Sunucu (server): IVC server çalıştıran makinenin yönlendirmesi gereken portlar şöyle

  • 9987 UDP
  • 9988 UDP
  • 9989 UDP

//

(yeni) Uçuştan çıkışta bekleme ekranında BMS takılıyorsa

Uçağınızı terk ettikten sonra 3boyutlu dünyadan çıkarken Falcon’un Leaving Aircraft Please Standby ekranında takılma, donma veya masaüstüne dönme/çakılma sorunu yaşıyorsanız eğer şunları uygulayın:

  • Eğer TacView isimli ACMI izleme programı bilgisayarınızda kuruluysa, TacView ayarlarından associate acmi files with TacView seçeneğini iptal edin.
  • TacView kurulu değilse bile, BMS klasorüne gidin ve \User\Acmi altında .vhs uzantılı olmayan bütün dosyaları silin.

Uçuş sırasında ACMI kayıtları başka bir dosya ismi ve uzantısıyla kaydediliyor, 3b’den çıkışta ise Falcon bunları .vhs formatına çeviriyor – bu yüzden uzun ACMI kaydının olduğu uçuşlardan çıkış sırasında Falcon normalden çok bekliyor.

Buradaki sorun ise, ACMI kaydının alındığı uçuş eğer sağlıklı bitmediyse, yani BMS çakıldıysa veya örneğin elektrik kesintisinden bilgisayar kapandıysa .vhs’ye çevrilmesi gereken bu ham dosyalar \User\Acmi altında kalmaya devam ediyor ve büyük ihtimalle Falcon her uçuştan çıkışta \User\Acmi altında mevcut dosyaları tarayıp yarım kalmış ACMI kayıtlarını kurtarmaya çalışıyor, bu sırada da BMS ya donuyor ya da takılıyor. Çözüm olarak ctrl alt del ile taskman’dan işlemi elle sonlandırmak gerekiyor veya windows kendisi müdehale edip program geçersiz bir işlem gerçekleştirdi uyarısıyla BMS’yi kapatıyor.

BMS’nin daha sağlıklı ve iyi çalışması için periyodik olarak

\User\Acmi

\User\Logs

\User\Pictures

klasörlerini kontrol edip, biriken dosyaları başka bir sürücüye taşıyıp yedekleyin ve ardından BMS’nin kurulu olduğu sürücüyü defrag ile toparlayın. Zira bahsi geçen klasörlerin altında bir süre sonra epey büyük boyutlu ve çok sayıda dosya birikmeye başladığını görürsünüz!

//

son güncelleme: 28 Mayıs 2012

9 thoughts on “S.S.S.

  1. Merhabalar, ben Falcon BMS’yi yeni kurdum. Oncesinden firsat buldukca Allied Force ile ucuyordum. Display Extraction menusu cok ilgilimi cekti. MDF’leri ve diger kontrolleri ikinci monitorumde sorunsuz actim fakat, Main penceresini bir turlu acamadim. Width ve Height degerleri sifir ve inaktif olarak gorunuyor. Motor RPM, yukseklik gibi kontrolleri de ikinci ekranimda gormek istiyorum. Bir oneriniz olur mu acaba? Tesekkurler.

  2. Display extraction ı kendim kullanmadığım için tam yardımcı olamayabilirim ancak Main penceresi Falcon’un kendisi ve bu yüzden en ve boyunu ayarlayamıyor olabilirsiniz. Falcon ana menüsü 1024×768, kokpit ise her ne ekran çözünürlüğüne ayarlıysa setup>graphics bölümünden o olacaktır haliyle.
    Left ve Top değerlerinin ayarlanabilir olması ise, eğer 2 monitor kullanıyorsanız 2sinin ekran çözünürlükleri toplamına göre esas Falcon penceresinin sol üst köşesinden itibaren nerede durmasını istiyorsanız oraya ayarlamanıza olanak verir.

  3. Merhabalar,
    Yeni bir Falcon kullanıcısı olmak istiyorum. BMS yi indirdim ama kurulum esnasında Falcon 4.0 soruyor. Kurulumu anlatırken Falcon4.0 bilgisayarda olmasına gerek yok, “Kurulum sırasında Falcon4.exe’nin bulunduğu yeri göstermeniz yeterli” yazmışsıınz. Bunu nasıl olacak. anlatırsanız sevinirim. Teşekkürler.

  4. Merhaba,
    Ben de Falcon 4.0 hiç yok. Amazon.com da 150 dolar olarak gözüküyor. Siz, “bilgisayarda Falcon 4.0 olmasına gerek yok” derken ben BMS yi Falcon 4.0 olmadan kurabileceğimi anladım. Ne yapabilirim. Teşekkürler

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Armor Border Line

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Special Hobby EN

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Minefield Forge

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Panzer Machine

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Schopenhauer's Workshop

Real. Life. Miniatures.

MINIONVAULT

Miniatures, paints, doodles and wonderfully useless stuff.

Models In Scale

One modeler's journey in scale modeling

Luft46's Blog

A mostly Luft 46 Modellers occasional blog

iscold´s modeling way

My old school way of modeling

Symphony of Ruin

Welcome to the soundrtrack of my mind!

Musings of a Modeler

(and other non-model related things)

Avijacija 1:48

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

The Workshop Recorder

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

amateur airplanes

Let's build.

http://www.thescalereview.com/

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

The Modelling News

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Victorious Secret's Modeling Blog

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Marek-Diorama - Články

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Souvenirs de guerre

Souvenons-nous

Modeling Time

MODELING TIME - Il punto di riferimento per il modellismo statico.

The Diary Of Abernathy

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

AMMO by Mig Jimenez

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Aerospace Projects Review Blog

Just another WordPress.com site

Red Dog's models

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Herr Brush

A Hobby Blog

Tank and AFV News

News for all things related to Tanks and Armored Fighting Vehicles

Fausto Muto Model-64

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Panzerserra Bunker- Military Scale Models in 1/35 scale

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Matejson Models Workshop

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Marian Bunc modelling

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

D I E S E L W E R K

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Radek Pituch - Complete Modeller

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Pin-Up Miniatures Studio

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

PANZERHUBERT

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Kyle Nelson's Model Blog

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

NICE MODELS

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Ed Okun "Modeling Military History"

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Roman-the-modelmaker ;)

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Panzermodelling Blog

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Jba diorama

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

WAR MACHINES

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

coldemons

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

Chris Jerret modeling

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

artqdp.jimdo.com Blog Feed

eyvallah beğenene, beğenmeyenin canı cehenneme

%d bloggers like this: