Türk Kara Kuvvetleri renklerinde M48a5 tankını modellemek üzere 1/72 ölçekte Revell’in 03170 numaralı BU kitini edindim:

Revell - Nr. 03170
M48 A2GA2, A2, A2C, A5

// English version of this article is available here! //

Linkteki tarihçesinden de görüldüğü üzere Esci’nin 1988 senesinden kalma kalıbını kullanmakta. Revell sağolsun ne kadar varyant varsa hepsini kutunun içine doldurmaktan çekinmemiş. Evet kit çok eski ama en azından yedek parça deposu olarak başka kitlere yardım ve yataklık yapacaktır.

Aslında tank olarak hiç ilgimi çekmiyor ancak Hobimaket forumunda M48 ortak projesi fikrini ortaya atınca kiti açtım ve hemen başladım.

 photo IMG_5885_zps0c92ddae.jpg  photo IMG_5886_zpse6865a9d.jpg  photo IMG_5887_zps0c01c797.jpg  photo IMG_5888_zps389fa241.jpg

Kiti toplaması ve yapımı genel olarak kolay, ders çalışıp hangi varyanta ait parçaları ve aşamaları yapacağınızı daha önceden belirleyin ama; 6 değişik varyant sözkonusu. Bunun için biraz referans araştırıp incelemek gerekli, ki Türk Silahlı Kuvvetlerine ait bir aracı modellemenin çeşitli zorlukları var haliyle, örneğin kullanılan renk ve desenlere ait neredeyse hiç bir ciddi kaynak olmayışı veya tank üzerinde yapılan değişiklik ve modernizasyonları tam olarak bilememek gibi. Bu açıdan TurkMilitary sitesinin M-48 foto galerisi ve forumlardaki diğer maketçilerin bilgi paylaşımları gayet yardımcı oldu, bu bakımdan özellikle Burak Özdil bey’e tanktaki yapısal detaylara ait ikazları için tekrardan çok teşekkürler.

 photo IMG_5920_zpsa1e65f90.jpg  photo IMG_5919_zps5e1cda8b.jpg

Resimlerden görüldüğü gibi kitin en büyük eksisi tekerleklerinin tek parça oluşu ve bu yüzden paletlerin iç kısmında detay olmayışı. Seçenekler:

  • Başka bir kitten düzgün tekerlek ve palet araklamak, örneğin yine Revell’in 03175 nolu BU kitinden. O zaman da M60 heba olacak…
  • Tekerleklere örneğin BU şekilde detay açmak.
  • Aksesuar detay seti edinmek.

Daha fazla uğraşmak ve kite para harcamak istemediğimden seçeneklerin hiçbirisine yönelmeden kiti olduğu gibi bırakıp devam etmeyi seçtim.

 photo DSC_0188_zpsbdd5901f.jpg  photo DSC_0188_zpsd76f15e3.jpg  photo DSC_0189_zpse66e7b0d.jpg  photo DSC_0190_zps2409ab65.jpg

Astar niyetine Humbrol enamel 154 mat sarı ve üzerine kamuflajın ana renkleri için kullandığım boyalar şunlar:

Sarı   Vallejo Model Color 125 Desert Yellow 70.977

Yeşil   Vallejo Model Color 095 US Dark Green 70.893

Desen için referans resimlerden ve MERDC dokumanlarından yararlandım, tabii bir de fırçanın canı nereye gitmek istediyse ondan…🙂

 photo IMG_6478_zpse60b1bf1.jpg  photo IMG_6480_zps44200e89.jpg  photo IMG_6482_zpsb79cf045.jpg  photo IMG_6483_zpsf06c9d01.jpg

DupliColor marka sprey parlak vernik üzerine AK Interactive 3ton Nato tank yıkamasından sonra yine DupliColor marka mat sprey vernik üzerine Humbrol enamel, Vallejo akrilik ve toz pastel ile çeşitli eskitme işlemleri uyguladım. AK’nın 3ton Nato wash’ı yeşil renklerde hakikaten çok güzel duruyor ancak çok yoğun ve koyu oluşu yüzünden sarı renge uygun değil. Bu yüzden uyguladıktan sonra sarılardaki etkisini temiz bir bezle silerek çok büyük ölçüde yok ettim.

 photo IMG_6655_zps7b0bb49f.jpg  photo IMG_6656_zpsd5b41e55.jpg  photo IMG_6658_zps1b635066.jpg  photo IMG_6659_zps8350d343.jpg

Tanka ufak tefek değişiklikler ve eklentiler yaparak bitirdim:

  • 105mm namlunun ucundaki kısmı incelttim – kitin içinden çıkan parça çok kalın.
  • Bomba lançerlerinin altındaki parçayı budadım – kitin içinden çıkan parça çok geniş.
  • Farların üzerlerindeki korumaları kitin içinden çıkan yedek parçalardan kendim uydurdum – şeklen doğru değil ama yakıştı.
  • Antenleri plastik çerçeve ısıtarak çektim. Eğdikten sonra yine aynı yöntemle ama daha ince anten çekerek bunları sepete bağladım.
  • Yunan Kara Kuvvetlerine ait kitin kendi plaka decalini kullandım ancak Yunan bayrağını kestim ve plakadaki ilk 2 haneyi siyaha boyayıp kapattım.

Yapılması gereken ancak beceremediğim bir başka yerse sürücü kısmından çıkıp tankın sağına doğru uzanan APU borusunun ucunu açıp oymak.

TSK temalı ilk tank modelimi evimdeki modern savaş tarihi müzesindeki tozlu rafına kaldırmaktan kıvanç duyuyorum!😀

 photo IMG_6691_zps25ab46b5.jpg

su34m48a5