Temel komutları öğrenmeye devam ettikçe <bana göre> karmaşık nesneleri modelleme işi daha da kolaylaşmaya başlıyor; Cross Section komutu marifetiyle kanat ve gövdesini bitirdiğim Rus An-24 kargo uçağının perspektifden görüntüsü:

3ds max an-24 genel~~

Tepeden görüntüsü:

3ds max an-24 üst~~

Soldan görüntüsü:

3ds max an-24 yan~~

Son olarak tam karşıdan görüntüsü:

3ds max an-24 önden~~

Sadece Cross Section kullanmadım tabiiki. Uçağı yarım porsiyon modelleyip ardından Symmetry (mirror – ayna) komutuyla ikiye katlayıp tamamladım.

Cross sectionlar tamamen basit splinelardan oluşmakta aslında, onları yaratmak için kullandığım detaylı 3 yönlü çizim / şematik ise şu:

3 yönlü çizim~~

Ana kanatlar ve gövdeyi bitirdim sayılır, uçlarını kapatması kaldı sadece.

Sırada motorlar ve kuyruk kısmı var.

Ardından ana kanatların gövdeye bağlantısı ve son olarak kokpit bölgesinin modellenmesi kalıyor.

İniş takımı modellemesine, daha doğrusu animasyonuna tek başına kalkışmak gibi bir planım şimdilik yok.

Modelin şu halinin düzgün görünmesinin benim üstün modelleme yeteneğimden ziyade uçağın son derece basit bir formda olması, yeterli ve orantılı cross section detayına sahip 3 yönlü şemasını bulabilmiş olmama ve bir kaç tane 3ds max komutuyla tombala yapmış olmama bağlı daha çok, ama onları da akıl etmek şu aşamada birisi için mesele yinede yani çok da hakkımı yemiyorum….😀