• Red Storm Rising’i okudum ya şimdi etrafı tekrardan soğuk savaş teması sarmış durumda (algıda seçicilik).
  • İlk örnek Wargame – European Escalation;

  • R.U.S.E. isimli gerçek zamanlı strateji oyununu yapan firma olan Eugen’in yeni oyunu.
  • Red Storm Rising (RSR)’de Tom Clancy ve Larry Bond’un yarattığı, soğuk savaş döneminin Doğu ve Batı Almanya’sını ayıran ve muhtemel Sovyet saldırısının başlangıç noktası Fulda Gap’de gerçekleşecek, helikopterler gibi yakın hava destek ile füze ve topçu bataryaları gibi diğer atış destek unsurlu tank ve mekanize piyade alaylarının birbirleriyle çarpışması senaryosunun gerçek zamanlı strateji oyunu haline gelmişi.
  • Oyunun RSR hikayesinden tek farklı noktası, sözkonusu savaş senaryosunu 70 ve 80 ler NATO x SOVYET ekipmanı yerine günümüz savaş araçlarıyla yaratmaya çalışması.
  • Bol hareketli tanıtım videosu:
  • Diğer benzer oyunumuz ise gerçek zamanlı strateji özellikleri taşıyan ama esasen ciddi tank simülasyonu olan Steel Armor – Blaze of War.
  • Oyunun Wargame’den farkı, zaman dilimi RSR ile denk, yani 70 – 80ler
  • Savaş alanları ise çeşitli: İran-Irak, Afganistan ve Angola.
  • Daha da güzel tarafı, oyun indie, yani bağımsız yapımcılar tarafından üretilmiş bir oyun.
  • Oyunun tanıtım videosunda tank simülasyonu ve gerçek zamanlı strateji oyunu unsurlarının nasıl da güzelce harmanlandığına dikkat edin:
  • Soğuk savaşı bir kenara bırakıp en eski takıntılarımdan birisi olan Jagged Alliance 2’ye göz atacak olursak, 2. oyunun yenilenmiş hali olan Jagged Alliance Back in Action (JA:BiA)’dan 2 yeni video var.
  • İlki oyunun resmi tanıtım videosu, videonun ortasından itibaren oyun içi oynanış görüntüleri var:
  • Diğer videoysa GameSpot sitesinin oyun geliştiricileriyle beraber yaptığı demo.
  • Videonunya 6. dakikasında hareket başlıyor, LİNK
  • Videoyu sunan yapımcı arkadaşın kendi yaptığı oyunu oynamayı becerememesi, üzerine de bunu yayınlamakta sakınca görmemesi başlı başına bir yazı konusu bile olabilir aslında…
  • Her 2 videoya da bakarak oyunun olmadığı dışında söyleyeceğim başka bir şey yok! ne yazık ki.
  • Star Wars The Old Republic (SWTOR) önümüzdeki hafta içinde (13ünden itibaren) ön sipariş verenlere dağıtımına başlanıyor.
  • Ne kadar çok hoşuma gitse de, oyunun ne dijitaline ne de kutulu haline 70 küsür dolar vermeyi şimdilik kendime yediremedim – indirim beklemeye devam.
  • Google+da küçük eğitim videoları yayınlayan çok faydalı bir hangout mevcutmuş: https://plus.google.com/u/0/116563593498265548861
  • YouTube sayfasındaki TOR Quick Tips bölümünde bir sürü video mevcut.
  • Haftanın son bombasıysa Spike TV’nin Video Game Awards (VGA)’ından geldi; SWTOR yapımcısı BioWare şimdi de Command & Conquer Generals’ın 2. oyunu üzerinde çalışmaktaymış.
  • Aslında uzun zamandır nette reklam kokan ufak tefek resimler görüyorduk ama şimdi resmiyet kazanmış oldu.
  • Battlefield3 ve Need for Speed The Run’da gördüğümüz FrostBite2 grafik motorunu kullanacak gerçek zamanlı strateji oyununun, oyun için görüntülü tanıtım videosu şöyle:
  • Grafikler gerçekten güzel ama oyunu C&C hastaları beğenir mi esas önemli olan o, neyseki BioWare işini iyi biliyor.
  • Spikte TV ve VGA demişken hazır, bu senenin ödül kazanan oyunlarının listesi BURADA.

~~

  • Son zamanlarda izlediğim en iyi film? DRIVE
  • Filmin ilk 10 dakikası resmen koltuğa çivilendim, gerilim o kadar iyiydi.
  • Ryan Gosling’in oynadığı karakter enteresan bir tip gerçekten, fazla açık etmeyeyim – kesin izleyin.
  • Filmin müzikleri de güzel. Sanırım bu aralar sağlam electro pop film müzikleri çok moda, benzer hava Bellflower’ın müziklerinde de vardı çünkü. O da ayrıca şiddetle tavsiye edilir:
    -What are you doing?
    -I’m building a flamethrower!
    😀
  • Her iki filmde de ufaktan ufaktan yol filmi teması var – ne demek istiyorsun bana ey kainat, yolcumuyum ben de yoksa ufaktan ufaktan?! TGI 2012
  • Yolculuk ve 2012 demişken Lars von Trier nin Melancholia’sını izledim, izlemez olaydım – 2 saatim gitti…
  • Melancholia aslında dünyaya teğet geçmekte olan bir gezegenin ismi filmde. Marduk mu Niburu mu (ikiside aynı değilmiydi)?
  • Filmin kendisi melankolik değil yalnız, yanlış anlaşılma olmasın – düpedüz can sıkıcı bir film.
  • Kirsten Dunst’ı çıplak görmek isteyenleriniz buyursun izlesin itirazım olmaz (itiraz edeni allah taş yapar!).
  • Yalnız çok daha ilginci geçtiğimiz hafta Nasa’nın yayınladığı Kepler 22b’ye ait hayali İLÜSTRASYONUN filmdeki gezegene olan inanılmaz benzerliği.
  • Tesadüflere inanmayan birisi olunca çok dikkatimi çekti…
  • Özel efektciler astronomlardan yardım almışlardır,,, diyip bitireyim.

~~

  • Ay tutulması yüzünden sesimi kestim bu hafta, güncel olaylara kafa yormuyorum.😛

~~

  • Bu hafta Latince deyim yok.
  • Bu memleket tarihte Türktü, halen Türktür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.
    Mustafa Kemal ATATÜRK

~~