AAARGH!?

Epeydir doğru düzgün mech oyunu yok derken Piranha Games MechWarrior Online’ı duyurdu… Önümüzdeki sene sonuna sadece PC’ye çıkması planlanan ve oynaması bedava (free2play) oyunun detayları:

Mech Savaşları:

BattleTech evreni kuralları.

Oyuncular mechlerinin zırh ve silahlarını değiştirebilecekler + “kozmetik” yani mechlerinin dışgörünümü de istedikleri gibi özelleştirebilecekler.

İşi bilen eski kurt oyuncular için simülasyon / detaylı kontroller, yeni oyuncular için ise daha basite indirgenmiş oyun ve kontroller.

Yeni 3boyutlu HUD sistemi. Bakış açısı pilot’un gözünden, yani 1st person. Kokpit tasarımını oyuncular istedikleri gibi özelleştirebilecekler.

Rol Yapma:

Oyuncular kendilerine uygun Scout (izci), Attacker (saldırı), Defender (savunma) ve Commander (komutan) sınıflarından birisini seçip, mech’lerini buna göre eğitebilecekler. Çoklu oyuncu ortamı olduğunu düşününce bu sınıfların maksadı takım oyununa özendirmek… Haliyle bu rollere uygun avantaj ve dezavantajlar ile seviye atlama ve seviye atladıkça açılacak yetenek vs. olacak.

Community Savaşları:

Uygun bir Türkçe karşılığını bilen varsa buyursun…

BattleTech evreni içinde belirli bir hikaye(?) çevresinde klan savaşları olacak ve oyuncular katıldıkları klan adına diğer oyuncularla bir araya gelip çeşitli gezegenler üzerinde çarpışmalara katılabilecekler.

Bilgi Savaşı:

Savaş alanındaki değişik sensörlerden elde edilen bilginin yine savaş alanındaki diğer dost unsurlar ile paylaşımı yani network – centric warfare / ağ bağlantılı savaş alanı konseptinin MechWarrior dünyasına uygulanmış hali. Kısaca daha gerçekçi savaş ve taktiksel olarak daha çok daha zorlayıcı durumlar olacaktır, eğer elde ebilebilecek bilgiyi sadece mechlerin görüş alanıyla kısıtlarlarsa tabii.

Örnek olarak Scout (izci) sınıfı mech’in gerçek zamanlı olarak Commander (komutan) sınıfı mech’e bilgi aktarması ve bunun sayesinde gerçek zamanlı hava veya ağır topcu gibi diğer atış destek unsurlarının düşmana yöneltilebilmesi gösterilmiş.

.

Niye AAARGH?

Bunların hepsi şimdilik sadece kağıt üzerinde malesef. En iyi ihtimalle hepsi ya temenni ya da tasarım hedefi…

Söylenen herşey çok heyecan verici olmasına rağmen, oyun hem online odaklı üzerine bir de free to play.

En son MechWarrior oyunu 2000, eklentisi MechCommander ise 2006’da çıkmış. O günden bugüne kadar bir kaç kere MechWarrior serisi canlandırılmaya çalışıldıydı.

Son zamanlarda köklü, isim yapmış, öyle veya böyle halen belirli bir kullanıcı kitlesini (aha community!) toparlayabilen oyun isimlerini alıp, içine etmek çok moda.

Örnekler neler? Daha önce defalarca yazdım:

Fallout3 ve Fallout New Vegas. Fallout’un adı kaldı, ama kendinden eser kalmadı, Bethesda seriyi katletti.

Jagged Alliance Back in Aciton. Henüz piyasaya çıkmadı ama geliştirici güncelerine ve resimlerine bakınca resmen mide bulandırıyor: http://www.jaggedalliance.com/en/developer_diary/ Kaldı ki JA:BiA yapımcısı firma olan bitComposer benzer yol izlemişti, ilk basın bülteninde eski ve hardcore JA severlerin ağzına bir parmak değil, resmen kovayla bal çaldıydı ama işin rengi sonra bir anda değişiverdi. Ha ama JA için herşey bitmiş değil, en azından Jagged Alliance: Online çok çok daha umut vaad ediyor.

X-Com. Keza bu da bir başka büyük firma Take 2’nun gazabına uğrayacak…. Fallout ve JA serileri ile birlikte PC sıra tabanlı strateji oyunlarının en babasını alıp bebelere balon 1st person shooter’a çeviriyolar.

Syndicate… diğerleri için ne dediysem bunun için de geçerli, bu da shooter olarak gelmekte: http://www.ea.com/syndicate EA’in güzide bir başka oyunu becermek için bu kadar durması bile ilginç tabii rakipleri almış yürümüşken hele hele Deus Ex Human Revolution (istisnai bir durum!) çoktan piyasaya çıkmışken.

.

Neyse, umarım Piranha Games dediklerine veya niyetine olabildiğince sadık kalabilir ve epeydir burnumuzda tüten düzgün bir MechWarrior yapımı ile geri gelebilir.

MechWarrior Online Resmi Web Sitesi:

http://mwomercs.com/

.

Kendi Kendime Not: Bu kadar mech dedim durdum, Macross Frontier’ın 2. filmi “Sayonara no Tsubasa”ya ait fansublar bir bir nete düşmeye başladı ama 10bitH264 olayı biraz uğraştırıcı, ayarlarla ilgili bir yazı yaz!