BMS 4 ÇIKTI!

youtube’a gidip 720p tam ekran izleyin, sesi de AÇIN!

Lütfen yazıyı olabildiğince çok yerde paylaşın, kısa linki üstteki menüden alabilirsiniz.

Öncelikli olarak BitTorrent ile indirmeye çalışın:

Falcon_BMS_4.32_Setup.torrent

Torrent kullan(a)mayanlar için kurulum dosyasına doğrudan link veren yansılar:

.

Kurulum için Falcon 4.0 cd’sinin sürücüde ya da harddiskinizde bulunması şart! Ancak temiz Falcon4 kurulumunun bulunması gerekli değil.

AFM – Advanced Flight Model:

  • Komple yeni Fly-By-Wire (FBW) Analog ve Dijital Uçuş Kontrol Bilgisayarı (FLCS) modellemeleri;
    • Pitch FLCS,
    • Roll FLCS,
    • Yaw FLCS,
    • Cruise Gains,
    • Landing Gains,
    • Refueling Gains,
    • StandBy Gains,
    • Aileron-Rudder Interconnect (ARI),
    • Gun Compensation
    • AoA ve roll rate limiter simülasyonları.
  • Asimetrik yüklerde düz uçuş mümkün değil artık, trim kullanmak şart. TrackIR/FreeTrack daha da lazım hale geliyor.
  • Yakıt sisteminin, yakıt miktarının ve boş/dolu tankların uçağın ağırlık merkezine (CG) ve dolasıyla uçuş karakteristiklerine etkisi.
  • Türbülans/buffet, flutter ve LCO modellemesi. Örneğin kanatlarda HARM varken 20bin ft üzeri mach 0.85 yaparken paylonlara ve FPM’e dikkatli bakın, sallanıyolar mı?
Flutter
Hangi yükler?
Flutter
Ne zaman?
  • Gelişmiş iniş takımı modellemesi. Dikmeler ve iniş takımları ağırlığı taşıyorlar, lastikler yer ile temas ediyor. Yağmurlu pistte drift yapabilirsiniz ama dikkat edin uçağı devirmeyin, rule yaparken 45dereceden yüksek açılı dönüşler için hız limiti 15kts! İniş takımları ile lastiklerin süspansiyon, esneme ve yere tutunma (ya da tutunamama) yetenekleri mevcut.
  • Yağmurlu pistlere inişte aqua-planing, otomatik anti-skid frenleme.
  • Pistteki tümseklere ve rulede hoplar zıplarken kontrol yüzeylerine de dikkatlice bakın yatay kuyruk kanatları uçağı düz uçurmaya mı çalışıyor?
  • Gövde üstü, hasarlı iniş takımıyla veya yan rüzgarlarda inişler için eğitim şart! Yan rüzgar limiti 90derece açıdan 25kts, eğer daha hızlıysa doğru yedek meydana!
  • Fren ısısı modellemesi; aşırı frenleme (ısı birikimine bağlı) neticesinde lastik patlaması < hidrolik arızası < dikmelere fiziksel hasar.
  • Idle throttle ile rule yapabilme. Frenleme ve fren ısıları bu yüzden önemli artık çünkü uçağı sürekli durdurmaya çalışıyorsunuz yerde, yoksa uçağın ağırlığına bağlı olarak kendiliğinden hareket etmeye başlayabiliyor.
  • Takoz Recep… (T kule menüsünde 8 – Install/Remove Chocks)
  • Sağ sol iniş takımı bağımsız (differential) frenleme yeteneği. Simped veya benzeri – bağımsız fren eksenli dümen pedalları olanlara bu özellik haliyle…
  • Wake türbülans modellemesi.
  • Departure (stall / spin) simülasyonu. AFM videosunu özellikle izleyin.
  • F/A-18 , A-10 gibi Fly-By-Wire olmayan (NFBW) uçuş modellerinde iyileştirmeler, Stability Augmentation System (SAS) desteği, gelişmiş iniş takımı modellemesi. Hem uçuşta hem yerde F-16’nın AFM’i kadar olamasa bile, eskisine oranla çok daha inandırıcı hareket etmekte diğer bazı uçaklar da artık.
  • 3Boyutlu Kokpit:

  • Bol detaylı, yüksek çözünürlüklü. Demode ekran kartı olanları üzer çünkü epey bir FPS yiyor!
  • 6Dof uyumlu.
  • Ufka odaklı HUD.
  • Tümüyle çalışan, hareketli düğme ve göstergeler.
  • 2Boyutlu kokpite güle güle.
  • Çevrilebilen tüm düğmeler için 3. mouse düğmesi desteği.
  • DirectX 9.0c Grafik Motoru:

  • ATi veya NVIDIA fark etmez, 64bit Windows7-8 affetmez. Boşuna mı yaptık Gtx580‘li bilgisayarı?
  • Shader Model 3.0
    • Heat blur efekti,
    • gece görüş efekti,
    • yağmur ve kar efekti,
    • 4 mevsim yer kaplamaları,
    • deniz, sahil ve dalga efekti,
    • dere/akarsu efekti,
    • kanopideki çizikler.
  • HDR. RayBanları takın, yoksa gözler kanopideki çiziklerden güneşe bakarken kamaşmasın. Setup > Graphics bölümden HDR parlaklığını istediğiniz kadar ayarlayabilirsiniz.
  • Gerçek zamanlı gölgelendirme. Alttaki bulutların üzerine pilotun gölgesi dahi düşmekte.
  • Çoklu monitör desteği. ATi EyeFinity+MatroxTH2Go+active displayport adaptörü = 6+ mönitör.🙂
  • En detaylı coğrafi yükselti detayları (DEM) artık ufka kadar uzanmakta; uzakta aniden beliren dağ, tepe ve çoklu oyuncuda host’tan uzakta doğan uçakların yerden yukarıda görünmesi sorunlarına son.
  • Hava durumu ve hava sıcaklığına bağlı daha gerçekci görüş mesafeleri ve uzak obje boyutlandırmaları.
  • Multiplayer Altyapısı:

  • Evet halen UDP 2934 ve 2935’e port yönlendirme yapmanız gerek, ama sadece o kadar.
  • Kısayola -ip girmeye gerek YOK.
  • Config ayarlarını uçuştan önce eşitlemeye gerek YOK, tüm multiplayer kritik ayarlar sunucu tarafından istemcilere paylaştırılmakta! Bu bakımdan sadece sunucu ayarlarının düzgün olması yeterli.
  • Tüm istemcilere gerçek zamanlı hava durumu aktaramı. Gerçek hava durumu değil, sunucudaki hava durumunun paylaşımı sadece. ActiveSky isteyenleri M$FS’e alalım…😉
  • Daha sık pozisyon güncellemeleri. Sıkı kol uçmak çok daha akıcı, yeterli internet bağlantısı varsa tabi. Sunucunun kişi başı 300-500K yükleyebilmesi gerekebilmekte duruma göre.
  • Dedicated Server + Host All Units açıkken son derece düşük istemci upload hızı gereksinimi. DİKKAT: Bu durumda sunucunun istemci başına en az 500Kb upload sağlayabilmesi gerekli!
  • IVC:

  • Windows Vista/7 destekli ve TeamSpeak3 tabanlı (TS3 ile uyumsuz. Hatta ikisi aynı anda açıksa problem bile çıkabiliyor!) dahili telsiz, IVC için Windows XP zorunluluğu kalmıyor bundan böyle.
  • Yeni mandal sesleri.
  • Half duplex telsizler. Uçuş sırasında kanal başına aynı anda sadece 1 kişi konuşabilmekte, Faytr’ın tikkatine…
  • Atmosfer ve Hava Durumu Modellemesi:

  • Barometrik irtifa modellemesi. Artık Standart Day sabit değil.
  • 3B kokpit analog irtifa göstergesi için mB/HP ayarı.
  • Kule frekansından ve 2 defa T kule menüsünden lokal QNH, QFE, QFF bilgileri. ATIS yayını yok ancak METAR için Bms4 uyumlu Weapons Delivery Planner (WDP) kullanılabilir.
  • Hava sıcaklığının motor performansına ve uçuşa etkisi. Özellikle hava ısındıkca performansa olan olumsuz etkisi epey barizleşiyor. Tam tersi de geçerli ancak buzlanma etkileri ve ilgili anti-icing henüz yok.
  • Grafik arabirimden hava durumu kontrolü. Sis, türbülans, görüş mesafesi, rüzgar yönü, rüzgar şiddeti, microburst ayarları, rastgele veya önceden belirlenmiş hava durumu değişimleri vs.
  • Campaign/TE:

  • Campaign: Geri çıkmaksızın harita ekranından filo / uçuş değiştirme imkanı.
    • Haritadaki uçak ikonunu seçtikten sonra sağ mouse > Join
    • Chat ekranında nick’e sağ mouse > Join (nick’in sahibi campaign’de hangi filodaysa oraya katılmak için)
    • ATO penceresindeki uçuşlara sağ mouse > Join
    • Harita üzerindeki ve OOB listesine sağ mouse > Status ile Squadron penceresine giderek Join düğmesi.
  • Campaign: Harita ekranındayken istemcilerin kendi bilgisayarlarından uçuş/paket yaratabilmesi. İstemciler paket içi uçuşları tek tek yaratmak durumunda, her bir uçuş eklendikten sonra package penceresi kapanmakta, ATO penceresinden Show Flights > New ile mevcut & havalanmamış paketlere yeni uçuşlar eklenebilir. 4’ü geçmeyin çünkü brifing ve datalink sapıtıyor!
  • Campaign: ATO’nun uçak atamalarını filodaki kullanılabilir uçak sayısıyla sınırlaması.
  • Campaign: Oyunculara uçuş yaratacak boş uçak kalması için istenen filoların ATO ataması dışında tutulabilmesi. Filo sağ mouse > Status > Set by HQ
  • Campaign: QRA bekleyen uçaklar ve Scramble. Kıpkırmızı SCRAMBLE SCRAMBLE uyarısını görünce ve sesi duyunca korkmayın! Her HavaHava yeteneği olan filoda 2 uçak QRA için daimi hazır beklemekte artık – OCA Saldırıları çok daha heyecanlı. Eğer spawn zamanını uzatırsanız (falcon bms.cfg) düşman qra uçaklarını yerde bile yakalayabilirsiniz, ya da yakalanabilirsiniz!
  • TE’a editör ekranından su üstü unsurları ekleyebilme imkanı.
  • Campaign/TE: Yapay zekanın çeşitli görev türlerine özgü değişik uçuş profilleri ve bunlara ait irtifa, hız ve yakıt tüketimi hesaplarında düzeltmeler (NATO COMAO). Yinede yükleri kontrol edin, garip mühimmat seçmekte veya yakıt tankı yüklememekte halen inat edebiliyor…

Aviyonikler:

  • BiT: FLCS (işlevsel, Test devredeyken uçuş yüzeylerini izleyin!!!), FCR ve HARM (göstermelik). Yapay zeka / insan, diğer F-16ların FLCS testlerini görebilirsiniz.
  • Tape M4.2 seviyesinde semboloji ve renklendirme güncellemeleri.
  • HUD (güncelleme hızı) gecikmesi. Tracking için EEGS yerine SSLC kullanmak daha mantıklı artık.
  • Kaska Monteli Nişangah (JHMCDS)
  • JHMCDS HavaHava modu Aim9X HOBS kabiliyeti.
  • JHMCDS kısmi HavaKara kabiliyeti. Şimdilik sadece yer hedefini gösterebiliyor, işaretleme vs. henüz yok.
  • AGM-88 POS ve HARM As Sensor (HAS) modları + EOM/PB/RUK saldırı profilleri, ilgili mfd sayfaları ve HUD sembolojileri. EOM ve PB tahmini HARM uçuş süreleri BOZUK!!!
  • Komple yenilenmiş MARKPOINT sistemi (icp enter yerine tms yukarı ile). HUD ve TGP’den MKP alabilme kabiliyeti.
  • A/A TACAN. Tacan üzerinden havadan havaya mesafe ve yön bilgisi paylaşımı (yön bilgisi yayını sadece KC-10’da mevcut – aksi halde HSI baş göstergesi 45derece/saniye ile saat yönünde tur atar). Telsiz ufku henüz yok ama tüm TACAN istasyonlarına LOS hesaplanıyor artık, aletler istasyonu göremiyorsa o zaman bilgi de alamıyor/gösteremiyor.
  • AIM-120 HPRF (cheapshot/husky) ve MPRF (pitbull) modları ve ilgili HUD DLZ/WEZ Tape M4.2 sembolojisi. Ayrıca RCS/Target Size seçimi.
  • CCIP ve M4.2 öncesi Blocklara özgü semboloji atayabilme imkanı. 90ların F-16 sembolojileriyle uçmak isteyenlere…
  • OBOGS, EPU, Pitot, yangın testleri. Şimdilik sadece göstermelikler ne yazık ki…
  • Oksijen Regülatörü. Belki bir gün buna bağlı gloc😉
  • Komple yenilenmiş Otomatik Pilot (TFR HARİÇ!).

Havada Yakıt İkmali:

  • NATO QuickFlow Prosedürü. Lineup artık SOLdan sağa!
  • Sırasıyla Pre-Contact ve Contact pozisyonları.
  • Daha gerçekci yakıt ikmal yardımı, artık sadece boom’a bağlıyken yardım var.
  • Daha gerçekci boom limitleri.
  • Boom ve tanker ışıklandırmaları.

Yapay Zeka:

  • Yeni tanker yapay zekası, 10nm dışından yakıt istemeyin – vermez onun yerine eğer mevcutsa Tanker (bullseye) BRA ve Yardstick (aa tacan) bilgisini söyler.
  • Kulenin kalabalık havaalanlarında iniş önceliğini daha etkili düzenleyebilmesi. Dakikada 1 uçak indirebilmekte.
  • Rule sırasında yapay zekanın oyuncularla iyileştirilmiş etkileşimi.
  • Yapay zeka yakıt tüketimi; joker, bingo, emercensi yakıt seviyelerini düzenli kontrol edip gerekirse en yakın yedek meydana divert veya tankere giderek yakıt ikmali yapmaya çalışması.
  • Yapay zekaya yeni BVR taktikler.😉
  • Uçak gemisinden ramp yapabilen, kalkıp, inebilen yapay zeka.

Uçak Gemisi:

  • Kule, TACAN ve ILS.
  • Yapay zeka dahil, uçak gemisinden ramp.
  • Uçak gemisi Catapult kalkış sistemi.
  • Yeni uçuş modellemesiyle atlayın bir F/A-18C’ye ve uçak gemisine iniş deneyin bakalım! Peki yer mi havayı bozmak, hem de gece?

Kullanıcı Arabirimi:

  • Resim galerisi gibi……
  • GUI kaynaklı takılma, yapışma, yavaşlama, donma, çakılma sorunlarına güle güle.
  • Harita için pergel ve cetvel.
  • Loadout ekranından uçağın toplam yakıt miktarını belirleyebilme.
  • Loadout ekranında mühimmattan bağımsız, uçak kabiliyetleri dahilinde, TGP ve HTS yükleyebilme. Kısacası artık TGP taşımak için LGB yükleme zorunluluğu kalmıyor. Aynı şekilde HTS taşıyamayan bir uçağa (örneğin F-16 A MLU varyantları) HARM takarsanız HAS saldırı modları ile sınırlı olucaksınız. TE yaratırken dikkat etmek gereken bir özellik ve taktiksel açıdan liderlere sıkıntı kaynağı.😉

3B Modeller:

  • Yepyeni Kunsan ve Kimpo havaüsleri
  • Osan, Wonsan, Kadena havaüssü güncellemeleri.
  • Diğer generic havaüsleri güncellemeleri.
  • Havaüslerinde daha fazla hedef.
  • Pist yaklaşma ve iniş ışıkları.
  • Kimpo şehri.
  • Yeni fabrika kompleksleri.
  • Yeni liman kompleksleri.
  • KOTAR atış sahası! Atış sahasında hem strafe hem de bombalamak için statik yer hedefleri.
  • SUU-20 taşıyıcısı ile BDU-33 talim bombası, sadece beyaz duman tüttürüyo tiryaki, zararı kendine. :]

Ses:

  • Yeni ve iyileştirilmiş motor, kokpit içi ve buffet/lco kaynaklı rüzgar sesleri.
  • Ses ayarları ekranında ses seviyesi için öneriler.

Listenin her alt bölümüne daha da fazla ekleme yapılabilir eminim ama şu anda aklıma gelenler genel hatlarıyla bunlar.

İlk görüşte eğer senelerce bunun için mi bekledik diye bir hisse kapılırsanız, bana görünmeyin. AFM bile tek başına BMS4’ü yepyeni bir F-16 simülatörü yapmaya yeter benim için. Geri kalan tüm görünür ve görünmez yenilikler ile düzeltmeler de cabası. Programcıların ve beta test ekibinin çok uzun yıllar verdiği bir emek var ortada, sırf havacılık hobi ve tutkuları sebebiyle hem de. BMS sitesinin articles bölümündeki tüm yazıları okumaya vakit ayırırsanız eğer, neyin ne olduğunu çok daha iyi kavrayabilirsiniz!

Bunların dışında 32/64bit Windows Vista/7 uyumluluğu, daha stabil çalışma, olur olmadık bir çökme yaşamanız son derece düşük ihtimal. Neticede Falcon bu, tüm diğer bilgisayar yazılımları gibi pek tabii ki hatasız olması mümkün değil. Ancak öncüllerine göre çalışma ve çoklu oyuncu kararlılığı farkedilir derecede yüksek!

Bilgisayarımın özelliklerine buradan bakabilirsiniz. Bütün görsellik ayarları en yüksekte, 1920×1080 yani full hd ekran çözünürlüğünde, campaign’in ilk gününde flot civarına 8 kişilik bir multiplayer uçuşta, kısacası en ağır durumun en ağırında FPS değerlerim ortalama 30larda. Normal şartlarda sıradan bir multiplayer campaign uçuşu ortalama FPS değerlerim ise 50lerde. DF ve TE ortalaması ise 70ler. Elbet bir gün daha iyi çoklu çekirdek ve çoklu işlemci desteği de gelir, sabretmek lazım.

BMS4’ü eğer yüksek görsellik kalitesiyle uçmak isterseniz pamuk eller cebe gitmek durumunda, gerçek zamanlı gölgeler ve yığınla efektin bedeli var. Aksi takdirde ayarları kısmanız gerekiyor. Neyse ki Dx9 ile gelen yenilikleri config editor’den seçme olanağı mevcut.

F.L.A.R.E. dahil değil, çıkmasına daha var – beklemeyin.

-1 ve -34 yenilikler ve değişiklikler açısından yeterince güncel olmayabilir. Daha fazla bilgi, belge ve yardım için bloguma, http://www.gumuskaplanlar.org/ , http://www.benchmarksims.org/forum/ ve http://www.f4support.com/ sitelerine başvurun.

Falcon 4.0 için teşekkürler: MicroPROSE , Gilman LOUIE , BMS, ömrümü çürüttünüz…

Yazıyı Türkçe site ve forumlar ile facebook ve twitter gibi platformlarda paylaşmayı lütfen ihmal etmeyin.🙂