Ağzınızın suyu boşuna akmasın. Bethesda’nın Fallout’a yaptığını, bir bakıma bitComposer’ın Jagged Alliance’a yaptığını şimdi Take-Two X-COM’a yapıyor. Take-Two’ya bağlı 2k Marin stüdyosunun oyunu ne hale getirdiğini izlemek için 22 dakikalık anlatımlı E3 2011 tanıtım videosuna buradan bakabilirsiniz:

Sadece ismi kalmış ama kendinden eser yok, ızdıraba katlanabildiniz mi?

Bu oyun sektörü adama kafayı yedirtir arkadaş diyecek başka bir şey yok. X-COM adını bilen kişilerin bu oyunu bilinçli bir biçimde alma eğilimi göstermeleri çok ufak bir ihtimalken, kalkıp alakası olmayan, markayı tanımayan hatta belki adını bile duymamış ya da hiç bir şey ifade etmeyecek kitlelere X-COM ismini kullanmanın pazarlama açısından mantığı ne birisi bana açıklasın lütfen?

Sırf oyunlar değil, sinemasıyla müziğiyle tüm eğlence sektörü resmen yaratıcılık tutulmasında…

X-COM dediğimiz şey sıra tabanlı strateji oyunudur, hatta belki de ilahıdır.

X-COM dediğimiz şey lojistik kabusudur. Çeşitli yerlerde üsler kurup bunları idare etmek, geliştirmek, sınırlı kapasitesini en iyi ve faydalı biçimde genişletmek, askerlerimizin ekipman ve teknoloji (gelişimi) ihtiyaçlarını karşılayacak her kararı bizzat vermektir.

Hatta ve hatta bunların hepsini aynı anda yapabilmektir.

Önüne geleni vur kır dök, uzaylı teknolojisini 10 saniyede ele geçirip kullan, labirentteki fare hesabı oradan oraya sanki çok detaylı bir senaryo varmış gibi koşturup durmaktan ötedir….

1994’ün X-COM: UFO Defense diğer adıyla UFO: Enemy Unknown nasıl bir şeydi merak edenlere:

Ne zaman çıkacağı konusunda bilgi yok, ancak 1 seneden uzun süredir üzerinde çalıştıklarına göre ya bu sene içinde ya da önümüzdeki sene başında bir aralıkta çıkması muhtemeldir.

Ömrümü çürüttün be MicroProse.