Eski adıyla Saddam, el değiştirdikten sonraki adıyla Bağdat Havaalanına (BGW / ORBI) spiral yaklaşma yapan Boeing 737‘nin kokpitinden, uzay mekiğinin de uyguladığı Simulated Flame Out (SFO) ve Vertical Break karışımı iniş.

İnişin büyük kısmında uçak ya tamamen takatsız süzülüyor ya da çok az güç ile olabildiğince hızlı ve çabuk hareket edebilmek için dar daireler çizerek (defalarca Bank Angle uyarısı duyuluyor fmc’den ki bildiğim kadarıyla bunun için uçağın pilot tarafından 30 dereceden fazla yatırılması gerekli Boeing yolcu uçaklarında) alçalmasına devam ediyor.

Amaç ise iniş sırasında SA-7 gibi karadan havaya atılan çok kısa menzilli ısı güdümlü (shorad) füzelere hedef olmamak. Bu tür silahlar uçak motorlarından çıkan ısıyı takip edebildiklerinden, iniş sırasında motorlar ne kadar az kullanılırsa bu tip silahların saldırısına uğrama ihtimali de tehlikeli bölgelere uçan sivil uçaklar için o kadar azalıyor.

Askeri uçakların (ve İsrail Hava Yolları El Al yolcu uçaklarının) kendilerini bu tür saldırıları karşı koruyabilen çeşitli sistemleri mevcut.

Video: http://www.liveleak.com/view?i=5b7_1312500215

2003 Kasım 22’de DHL’e ait Airbus A300 tipi kargo uçağı aynı havaalanından kalkışı sırasında vurulmuş, sol kanadının çok büyük hasar almasına rağmen dönüp başarıyla acil iniş gerçekleştirmişti.