Savaşın 16. günü

Kunsan Havaüssü, Kunsan, Güney Kore

35. FS

Stud5 // 2x F-16C Block40 *  3x AIM-120C, 1x AIM-9X, 2x GBU-10C, 2x 370, 1x ALQ-131 SPJ // OCA Taarruz @ Hyon-Ni Havaüssü, Kuzey Kore // Ben ve Atco

DMPI #1: 02/20 Pistinin Kuzeydoğu ucundaki büyük uçak hangarı

DMPI #2: Kontrol Kulesi

80. FS

Falcon1 // 4x F-16C Block40 * 4x AIM-9X, 6x BLU-27, 2x 370, 1x ALQ-131 SPJ // OCA Taarruz @ Hyon-Ni Havaüssü, Kuzey Kore // Striker, Tag, Viking, Ghost

DMPI #1: 02/20 Pistinin kuzey bölümü

DMPI #2: 02/20 Pistinin orta bölümü

DMPI #3: 02/20 Pistinin güney bölümü

Gereksiz yere uzayan hava savaşı ile oluşan lojistik sıkıntısı sonucu Kunsan’daki orta menzilli radar güdümlü füze kabiliyetine sahip tek F-16 filosu 35. kalmıştı. Görevin en büyük zorluğu bu noktada Stud5’in üzerine düşüyordu, çünkü hem lazer güdümlü bombalarla kara hedeflerine saldırmak hem de tüm pakete koruma olmak normal şartlarda F-16’nın beraber icra edebileceği görev türlerinden değil, hele hele Çin düşmana aa-12’li Su-30ları ile resmen arka çıkıyorken. Öyle ya da böyle hava üstünlüğünü elde etmek için Hyon-Ni’nin kapatılması gerekiyordu, piyango da bize çıktı…

Neredeyse 1 aydır gün aşırı her akşam uçtuğumuz için artık brifingler iyice sıradanlaşıp kısalmışlardı. Birincil ve ikincil kara hedeflerinin paylaşımı, telsiz frekanslarının, datalink numaralarının ve hava hava tacan frekanslarının belirlenmesinden sonra 6 kişi sorunsuzca kokpite girdik. Yine sorunsuz bir kısa ramp’in ardından önce Falcon1, arkasından Stud5 olacak şekilde Kunsan 18 pistine rulemizi yapıp uçaklar arası 15er saniye ara ile full ab kalktık.

Paketi koruma görevi benim uçuşumda olduğu için kalkışın ardından tırmanırken Falcon uçuşu bizi 20milden takip edecek şekilde trail formasyona geçti. Bu arada AWACS’ın ya devriyesi bitti ya da başına bir şey geldi, tası tarağı topladı çekti gitti. Gereğinden fazla yükle gereğinden az silahla uçtuğumuz yetmezmiş gibi bir de şimdi AWACS yoktu, Kuzey Koreye karşı havada 6 kişi başbaşa kalmış gibi olduk… Kralı gelsin deyip uçuşa devam ettik tabii haliyle…🙂

Artık şanstan mıdır yoksa görevi Kuzey’in hava saldırı dalgalarının tam arasına planladığımız için mi bilinmez, hedefe gidene kadar ne gelen ne de dönen hiç bir düşman uçağına denk gelmedik.

Hedefe 40mil kala seyir irtifamız olan 28binden 12bine doğru alçalmaya başladık çünkü lazer güdümlü bombaları bırakabilmek için bulut tavanın altına inmemiz gerekiyordu. Bu sırada radarımda sağ gimbal 25nm civarında 2’li bir grubun 20bin ft’ten bize doğru son sürat geldiğini gördüm. AWACS olmadığı için telsizden önce RayGun çağrısı yaptım ama yanıt alamadım. Mesafe yüzünden ne radar’ın tanımlama yapması ne de irtifa farkı ve bulutlar yüzünden hedefleme podunun herhangi bir görsel tanımlama yapmam mümkün değildi. Bu mesafede bile RWR’ın hala temiz olmasına güvenerek grubun üzerine döndüm, o sırada Atco’ya esas hedefimize devam etmesini söyledim. Derken RWR’da 21ler belirdi, hemen ardından da radarım kilidin Mig-21 olduğunu doğrular doğrulamaz görsel tanımlamayı beklemeden 18milden grubun liderine 1 adet AIM120 attım ve soldan soğuk tarafa crank yaptım, yaklaşık 5 saniye sonra lider Mig-21 kendi sağına doğru kaçınma manverası yapınca gruptaki ikinci Mig-21 meydana çıktı, onun da üzerine döndüm ve 2. 120mi attım.

Bu sırada sol saat 10’umda ilk Mig-21’in alev alev yanarak düşmekte olduğunu gördüm, ardından aynısı 2. Mig’in de başına geldiğini görünce bir an önce ayrıldığım 2 numaramla tekrar kol bütünlüğünü sağlamak üzere full ab ile güzel bir immelman çektim ve yaklaşık 20mil kuzeybatımda kalan Hyon-Ni havaüssüne doğru tam döndüm ki 2 numaram hedefi olan kontrol kulesini bombaladığını ve kuzeyden gelen 4 adet Mig-29’a doğru gittiğini söyledi.

Bu sırada artık yapılacak en mantıklı şey 2 numaram Migleri oyalarken benim de hedefim olan hangara bombalarımı atıp hafiflememdi, ve de öyle yaptım. 12bin ft civarı bir irtifadan Mach0.90 ile bombaları bıraktım ve 21 saniye boyunca bombaların hedeflerine doğru süzülmelerini bekledim. Çarpmadan 8 saniye önce otomatik olarak hedefleme podumdaki lazer işaretleyici devreye girerek hedefimdeki hangarı lazer güdümlü bombaların bulabilmesi için işaretlemeye başladı. 2 saniye aralıkla 2 adet gbu-10’u yiyen hangardan geriye hiç bir şey kalmadı.

Stud5 her iki kara hedefini başarıyla imha edip artık Falcon1’e havadan havaya koruma olarak göreve devam ediyordu.

2 numaram Atco ile 3 defa grinder yaptıktan sonra 4 lü Mig-29 kolunda geriye 1’i yaralı olarak kaçmakta olan 2 adet Mig-29 kalmıştı. Ancak işin kötü yanı, 2 numaramda sadece 1 adet aim-120, bende de sadece 1 adet aim-9 ve de yaklaşık 180millik bir dönüş yolumuz kalmıştı…. O kadar mesafeyi başka saldırgan düşman uçuşlarına rastlamadan gidebilecekmiydik, şimdi esas sorun buydu?! En azından Falcon1 uçuşu sorunsuz bir biçimde tüm birincil ve ikincil hedeflerini bombalamıştı. Hyon-Ni havaüsüne çok ağır hasar verip bir an önce dönüşe geçtik.

Geri dönüş yolunu da tam sorunsuzca bitiriyoruz yolu yarıladık derken batımızda çok kalabalık bir Su-30 grubunun geldiğini fark ettim. Durumu telsizden Falcon1’e bildirip kendilerini korumaları için onları, Su-30’lardan uzağa, güney doğuya doğru gönderdim.

Çin Su-30ları normalde zaten bizden her anlamda üstünler, şimdi bir de sayısal üstünlükleri var dı. Bu saatten sonra düşmanın kafasını sadece iyi taktiklerle koparıp evimize tek parça olarak dönebilirdik, başka bir şansımız yoktu. Düşmana atabileceğim orta menzilli silahım artık kalmadığı için kendim yem olarak Su-30ların önüne doğru uçtum, bu sırada 2 numaramı sağdan bracket ile ayırıp düşman grubu onların sollarından sıkıştırmasını sağladım. Plan işe yaradı ve 2 adet Su-30 önce bana ateş açıp ardından da beni takip etmeye başladılar. Bunu fırsat bilen 2 numaram önce 2’li grubun liderine kalan son aim-120sini dayadı diğerine de kalan son silahı olan kısa menzilli ısı güdümlü füzesiyle saldırmak üzereyken bu sefer kendisi başka bir 2’li Su-30 grubunun saldırısına uğradı.

Artık taktik üstünlüğümüzü de kaybettiğimiz için kendi uçuşum olan Stud5’i komple doğuya doğru çevirerek kaçmaya başladım, o sırada zaten doğumuzda kalmış olan Falcon1 uçuşunun da bize doğru dönerek kıçımızdaki Su-30ları bir şekilde rahatsız etmeleri için emir verdim.

Her nasıl olduysa bir yerlerden 2’li bir F-5 kolu bizim yardımımıza yetişip arkamızda bizi takip eden 3 tane Su-30’a saldırdı.

Bunu fırsat bilip tüm paketin Su-30’ları bulup imha etmesini emrettikten sonra bir anda kendimizi 6 adet F-16, 2 adet dost F-5e, 3 adet düşman Su-30, 2 adet düşman Mig-19 ve de son olarak 2 adet düşman Mig-23’ün den oluşan bir kapışmanın içinde bulduk.

F-5lerden birisi Su-30’lardan birisini ısı güdümlüyle indirdi.

Falcon1 geri kalan 2 adet Su-30 ve 2 adet Mig-23’e bulaştı.

Tam bu sırada telsizim bozuldu, 2 numarama yüksekte uçan Mig-19ları bırakıp kıçımdaki tek başına uçan Su-30’a dalmasını söyledim ama bir türlü telsizde diğer uçuşlara erişemediğimden Su-30’un üzerine kendim döndüm ve top ile daldım. Bana minumum menzilden aa-10c atışı yaptı ama haliyle o kadar kısa mesafeden attığı füze benim üzerime dahi dönemeden sağımdan geçti gitti. Bunun üzerine düşman Su-30 topuklayıp kaçmaya kalktı ama artık dibindeydim ve 3 kısa top atışı ile önümdeki Su-30 pilotuyla beraber artık tarih olmuştu… Dul eşinin ve yetim çocuklarının başı sağolsun.

Daha hiç bir şey bitmiş değildi, telsizim bozuktu, yakıtım azalmıştı ve de hiç mühimmatım kalmamıştı. Falcon1 hala çarpışmaya devam ediyordu ve de sonradan çıkan 2’li bir Mig-29 kolu Falcon14 olan Ghost’u düşürmüştü, Falcon1 artık 3 kişiydi…

Artık yapabileceğim en akıllıca şey bir an önce eve dönüp sağ salim yere inmekti. Eve doğru dönmüş, 2 numarandan ayrılmış tek başıma uçarken bir anda kendimi arkamda bir adet Mig-29 ve de önümde 2 adet Mig-21’in arasında buluverdim. Baktım olucak gibi değil, hiç birisine ilgi göstermeyip topuklayıp eve doğru uçmaya devam ettim.

“Never look too important, the enemy may be running low on ammo!” diye bir lafı vardır gavurların. Heralde burada böyle bir şey olmuş olacak ki 2’li Mig-21 grubu yanımdan tam gaz geçip kuzeye gittiler, arkamdaki Mig-29’da bir süre sonra beni takip etmeyi bıraktı.

Bu sırada telsiz’im tekrar’dan çalışmaya başlamıştı ancak 2 numaramla victor2’den temas kuramıyorduk bir türlü bunun üzerine telsizimi uniformguard‘a alıp; Stud5, Push Victor4! diyerekten vhf4 e geçip 2 numaramla uçuşun geri kalanına o frekans üzerinden devam ettik.

Bunca hareketten sonra, son derece olaysız bir şekilde Kunsan 36’ya sağdan teardrop ile straight-in yaparak birer birer indik, park ettik, motor kapattık ve oyundan çıktık.

Stud5’in TALLY’si:

——————————————————–

RECORD BEGIN TIMESTAMP 2/9/2011 23:42:44.

Game is Campaign type Networked

Mission Type: OCA Strike

Flight Unique Id: Stud5

2 Ship Flight

Ac type: F-16C-52

Contry: U.S.

FLIGHT EVENTS

Event M00RT joined as Stud51 at 17:52:03

Event Atco87th joined as Stud52 at 17:52:03

Event 57mm AAA (RG) launched at M00RT 18:25:59

Event 57mm AAA (RG) launched at M00RT 18:26:00

Event 57mm AAA (RG) launched at M00RT 18:26:02

Event 57mm AAA (RG) launched at M00RT 18:26:21

Event 57mm AAA (RG) launched at M00RT 18:26:23

Event 57mm AAA (RG) launched at M00RT 18:26:32

Event DPRK MiG-21 MF/PFM downed by M00RT at 18:27:25

Event DPRK MiG-21 MF/PFM downed by M00RT at 18:27:53

Event DPRK Control Tower destroyed by Atco87th at 18:28:09

Event AA-10A launched at Atco87th 18:29:04

Event AA-10A launched at Atco87th 18:29:13

Event DPRK Hangar destroyed by M00RT at 18:29:47

Event DPRK MiG-29A downed by Atco87th at 18:29:52

Event DPRK MiG-29A downed by Atco87th at 18:32:42

Event DPRK MiG-29A downed by M00RT at 18:32:46

Event DPRK MiG-29A downed by M00RT at 18:42:37

Event AA-10C launched at M00RT 18:44:09

Event PRC J-11 downed by Atco87th at 18:45:25

Event AA-10C launched at M00RT 18:46:51

Event PRC SU-30MKK downed by M00RT at 18:57:38

Event Atco87th landed at 19:07:59

Event Atco87th landed at 19:08:00

Event M00RT landed at 19:08:40

Event M00RT landed at 19:08:40

Event M00RT landed at 19:08:40

Event M00RT exited from Stud51 at 19:13:10

Event Atco87th exited from Stud52 at 19:13:20

————-

PILOT SLOT 2:

Human Player: 2Lt. Atco87th

Callsign: Atco87th

Pilot status – OK

Aircraft status – OK

AA Kills 3

AG Kills 0

AS Kills 1

AN Kills 0

Shoot At 2

Other Player Kills 0

WEAPON DATA

LOADOUT 0: 20mm M61

Starting Load 510

Fired 0

Missed 0

Hit 0

LOADOUT 1: AIM-120C

Starting Load 3

Fired 3

Missed 0

Hit 3

Event AIM-120C released at 18:28:52

Event AIM-120C released at 18:31:14

Event AIM-120C released at 18:44:40

LOADOUT 2: AIM-9X

Starting Load 1

Fired 1

Missed 0

Hit 1

Event AIM-9X released at 18:56:18

LOADOUT 3: GBU-10C/B

Starting Load 2

Fired 2

Missed 0

Hit 2

Event GBU-10C/B released at 18:27:48

Event GBU-10C/B released at 18:27:48

LOADOUT 4: 370 Gal Tank

Starting Load 2

Fired 0

Missed 0

Hit 0

LOADOUT 5: ALQ-131

Starting Load 1

Fired 0

Missed 0

Hit 0

————-

PILOT SLOT 1:

Human Player: Lt. M8RT

Callsign: M00RT

Pilot status – OK

Aircraft status – OK

AA Kills 5

AG Kills 0

AS Kills 1

AN Kills 0

Shoot At 8

Other Player Kills 0

WEAPON DATA

LOADOUT 0: 20mm M61

Starting Load 510

Fired 8

Missed 7

Hit 1

Event 20mm M61 fired at 18:57:20

Event 20mm M61 fired at 18:57:22

Event 20mm M61 fired at 18:57:23

Event 20mm M61 fired at 18:57:27

Event 20mm M61 fired at 18:57:28

Event 20mm M61 fired at 18:57:32

Event 20mm M61 fired at 18:57:37

Event 20mm M61 fired at 18:57:38

LOADOUT 1: AIM-120C

Starting Load 3

Fired 3

Missed 0

Hit 3

Event AIM-120C released at 18:26:39

Event AIM-120C released at 18:27:22

Event AIM-120C released at 18:32:06

LOADOUT 2: AIM-9X

Starting Load 1

Fired 1

Missed 0

Hit 1

Event AIM-9X released at 18:30:37

LOADOUT 3: GBU-10C/B

Starting Load 2

Fired 2

Missed 0

Hit 2

Event GBU-10C/B released at 18:29:21

Event GBU-10C/B released at 18:29:22

LOADOUT 4: 370 Gal Tank

Starting Load 2

Fired 0

Missed 0

Hit 0

LOADOUT 5: ALQ-131

Starting Load 1

Fired 0

Missed 0

Hit 0

——————————————————–

Stud5’in yaklaışık uçuş süresi 1saat20dakika

8 adet hava hava kill’i

2 adet hava kara kill’i

Falcon1’den sadece tek bir uçak düşman hava unsurlarına kaybedildi

Görev yapıldı!

-son-

İlgili Yazılar: